Jan 23, 2012

Andai aku budak lelaki

Tumblr_llbam0ivkw1qhy6c9o1_400_large


Assalammualaikum penduduk bumi sekalian ^____^ 
Lama tak jumpa kan :o *lama lah sangat* 


Dah lama saya x buat post yang ada lukisan lukisan tu kan. Ehehe, jadi nak buat balik la B-)  Okay, title post macam entah apa-apa lah kan, nak jadi lelaki apa citer ni :P dah jadi peremmpuan pun bersyukur je lah kan, Hee. Saje je letak post title mcm tu. Dah tak ada idea dan nak letak apa,..


Sebenarnyalah kan, kalau boleh, saya nak buat apa-apa kerja sambilan. Wuuu, tapi mak kata mesti ayah saya tak bagi punya, maklumla anak tunggal :p dh lah saya ni perempuan, kalau nak ambik kerja sambilan bila dah sebaya mcm saya ni sebenarnya boleh je. Dekat sekolah, kawan lelaki saya seorang tu dia ada buat kerja sambilan juga. Petang sekolah malam kerja. Malam tu dia pergi kerja, dia kerja baguslah, sara diri sendiri dari guna duit mak ayah je kan. Ahohoo.. :D


Kalau saya ambik kerja, jadi penjaga counter restoran boleh ke? 
hohoho


Sebenarnya saya nak kumpul duit sebab nak beli barang sendiri. Dari dulu lagi dah nak buat mcm ni, kumpul dari duit baki belanja sekolah pun boleh, tapi ada problem, problem nya... saya kuat makan :p 


Nak kumpul duit nak beli tablet je :D wweeee... Nak sangat tablet, saya memang suka lukis-lukis ni n____n Tapi tak ada tablet payah juga nak lukis, sebenarnya saya boleh je la kut lukis guna tangan, tapi x pandai buat gaya bebas, Klau buat fan art mesti nak tiru gaya dekat original photo tu jgk. ok sori ayat mcm belit skit. Faham tak gaya bebas tu mcm mana? 


Tak boleh buat pose sendiri, klau lukis guna tangan baru boleh, ahaaaa... 



Saya memang suka lukis lukis ni. :D Inspirasi saya ialah Kak A'liya dan Ryocutema. Saya paling suka art diaorng, weeeeeee. Kak Ryocutema memang pandai wuuu lukis anime TT^TT Banyak tengok anime baru pandai. Hee. masa kecik2 dulu suka tengok anime..

Kalau nak dapat duit tu, kat sekolah ada la juga kerja sambilan. Iaitu jadi pengawas koperasi sekolah. Koperasi tu apa? Bagi budak sk menengah tau la kut. Jadi pengawas koperasi ni best, saya pengawas sekolah so tak boleh jadi :( Kawan saya ada jadi, setiap Hari Rabu datang pagi ke sekolah jaga koperasi la. Nanti setiap bulan dapat gaji. Ke setiap tahun entah. Saya pernah cuba jadi pengawas koperasi. Heee :D Bekerja tanpa gaji :PP sebab saya dtg saje je nak tolong diaorng ni hah. 


Jadi pengawas koperasi ni agak susah. Kena pandai math dan berfikiran cepat. Dan yang agak susah, masa time tak ada duit syiling. Wuu, dah la pelanggan2 smua ni guna duit besar2. RM10 n RM5 selalu...  N masa nak layan pelanggan-pelanggan kena buat mua senyum selalu =___= walaupun penat.


Ataupun nak buat muffin cake boleh kee? Hee, buat n then jual dekat sekolah, ngee, mana boleh, nanti sekolah jadi mcm pasar raya pula Y___Y Jual sana jual sini ~ 



Tapi apa nak buat, buat tempahan jahit2 pun boleh lah, ehehe ;D sebenarnya dekat sekolah saya ada buat kraftangan, ada la jual dekat kawan-kawan terdekat. Saya jual RM1. Ala sikit2 la dulu kan :PP Nanti esok nak pergi kedai bunga! Nak beli bahan2 buat kraftangan banyak2 ;D


Keychain bentuk Api (Shazlin punya) and keychain bentuk Tanah dan Taufan (Alia punya) dah siap dah. Ehe :D Tak ada lah cantik sangat, tu jual RM1 je ;) Buat pun ntuk saje2 je, bila kwn tengok diaorng berkenan, jadi saya pun buatkan lah U___U 

okay, babai! tak sabar nak sekolah, ahahaha, tidak tahulah mengapa =_=

2 comments:

Kirana L.jjangs said...

pandai giler unnie lukis. T.T. jelly kite

Vanila98 said...

hehe, terima kasih ^_^ buat pun sbb bosan