Nov 7, 2011

Kenangan Peristiwa ambil result UPSR


Wink Wink Readers..


    Teringat pula masa hari saya ambil result upsr tahun lepas. Memang x boleh dilupakan. Rindu benar saya pada sekolah lama saya dulu Y___Y Terutamanya masakan makcik kantin sekolah. Bahahaha, sedapp~ Masakan kantin sekolah menengah mcm..... tapi makan je la Y___Y Sekurang-kurangnya diaorang tak simpan makanan semalam yang belum habis dan dijual pada hari ini. Ye tak? ;]


11/11/2010


    Tarikh tu memang x boleh dilupakan, hari dimana semua orang menangis. Owh yeah, termasuh saya sbb x sangka saya lulus. Alhamdulillah.


Nak dipendekkan cerita..



    Lepas rehat, semua budak-budak masuk dewan untuk tunggu result upsr. Banyak gelagat budak-budak tengah berdoa. Termasuk saya, harap2 dpr 5A la, 4A1B pun boleh. Masa kereta cikgu Zailani, cikgu tu memang aku tak boleh nak lupakan. Dia lah yang bagi semangat kat kami untuk berjuang masa UPSR ni...






Bila kereta cikgu dah masuk, smua orang mcm,,...


"weeeeeeeeeeeeee"


"Alamakkkkk"


"Oh maaaaiii gooootttt"


    Ada yang menjerit, ala, lek luuuuuuu... Tapi bila cikgu Zailani n Cikgu Khamarulzaman masuk dewan je muka diaorng mcm sedih je. Kenapa? ada yang tak kena ke? ramai failed ke? 


    Rupanya cikgu maybe berlakon la kut. Saje nk suspenkan kami, cewahh.... n than. Mula la nama murid yg dapat 5A dipanggil. Didahului kelas 6Arif dulu. n then, kelas saya, 6Bestari, nama murid yg dapat 5A n 4A1B dah dipanggil. Maknanya saya x dpt la 5A T__T Emm, x ada rezeki, budak2 yg dpt 5A n 4A1B duduk atas dewan. 


    Bila tiba giliran murid 3A2B dipanggil,berdebar-debar kami. Tiba-tiba nama saya dipanggil. Saya pun apa lagi. datang kedepan dan ambil dengan tangggan yg bergetar-getar...




    Cikgu Fuziah, yess, saya mmg tak boleh lupakan cikgu yang banyak berjasa pada kelas kami ni ^^ Rindu sngt pada cikgu ni n Cikgu Anisah, guru BI feveret saya ^^ Woooooooo.. Alhamdulillah, tengok kertas secara perlahan-lahan, bersyukur sngt dapan 3A2B. Apa lagi, saya pun menangis la, ala buat apa nak malu, orang lain pun tengah menangis ;D Lek luuu...


    Memang terkejut sangat lah T___T Tak sia-sia Cikgu Zailani buat majlis solat hajat untuk result tu, Alhamdulillah jgk tahun 2010 rmai murid dpt keputusan cemerlang. Pecah rekoooddddd ;D Sebab sblum ni saya selalu dpt 1A je, yng exam sblum upsr tu dpt 2A,...


    Tapi malangnya saya tengok kertas result tu, BM Pemahaman saya dpt B, Bi dapat A! TT_______TT Mak aii,... memalukan betullah, klau la BM Pemahaman dpt A dah lama saya duduk kat atas pentas dewan tu. Bila difikirkan, kenapa saya dpt B dlm BM Pemahaman, baru saya teringat, saya ada pernah sakitkan hati kawan kat fb saya, dan tak minta maaf lagi time ni T___T 


    Amat menyesal. Rasa mcm,...................... je. Tak apalah, ada hikmah disebaliknya. Ye tak? Lagi pun, saya bersyukur jugak lah dapat 3A2B pun dah cukup, B nya SAINS n BM PEMAHAMAN la. 


    So, ambil pengajaran daripada kisah saya ni ya #ecehceh...


Jangan sakiti hati kawan dekat fb, klau ada minta maaf sebelum terlambaaatttttt....


    So, skrg ni saya sekolah dekat SMKPJ je la. Itu pun dah mencukupi :) Impian nak masuk asrama terpaksa saya lepaskan sebab ayah saya tak bagi. Ayah saya ni sellau risaukan saya T_T Maklumlah saya ni anak tunggal. Tak ada adik, ada adik pun kat group BBB je la... Hari tu pergi kem pengawas mak saya citer ayah saya asik risau je X) 






    SMKPJ ni rmai yg kata sekolah ni rmai gangster la, budak jahat lah, ala itu cuma gosip jee... Saya sk kat sini ok ok je ^^ Alhamdulillah jugak saya dapat jadi pengawas. Kawan smua mmg baik-baik n suka gila-gila mcm saya,... So pada budak SKTNiwana n SRA Jalan F. Jangan percaya pasal gosip yang SMKPJ ni rmai org jahat ye ^^ 


    Klau ada yang pasal org hisap rokok ke, ada belasah-belasah ke, itu cuma perkara biasa. Sebab bila kita dh besar rasa mcm nak cuba benda baru. Ye tak? Terutamanya pasal pakwe makwe


Ok la, babaiii

5 comments:

Ellisa Syafiqah said...

Best la cerita Fiqah ^^ Tkpe. Jangan berhenti berusaha. PMR, SPM, ada lagi. Hihi, congrats cos dapat 3A 2B. Doakan sye ye? Hihi ^^

Vanila98 said...

Ellisa; hehe, thanks ;D good luck juga ^^ thanks for reading ^^

Azka Afrina said...

wah,bestnya pengalaman Fiqah!kite blum tau lgi..hehe..:)msti bestkn naik tingkatan 1?

Ainaa Ramzani said...

Oishhh kita belum ambil uPSR ohman rasa takut je nak amikkk xD Thank you for the advice! :D

Vanila98 said...

Azka; best la jgk sbb kita dpt jadi pemimpin n belajar berdikari ;D

Ainaa; ala dont worry n dont takut-takut x) welcome :D